tisdag 26 januari 2016

Att sovsticka - Ronny

Jag har en helt fantastisk fru på alla sätt. Hon är en fena på att fixa med allt som växer i jord, komma på fiffiga presenter till folk som blivit äldre, hon knypplar (nja), virkar, stickar, syr osv osv. Helt enkelt en Superwoman i sina bästa år!
Hon har dock en liten egenhet rörande stickningen och nu tänker jag inte på alla 100-tals FRIVILLIGA avbrutna stickprojekt som slutar med att hon river upp och omvandlar den fina tröjan, sockorna, vantarna, mössan, sjalen osv till runda nystan i olika färger.
Nej jag vill informera om en helt ny tävlingskategori i stickandets ädla konst - sovstickningen!! 
Det var faktiskt vår dotter som myntade uttrycket, när hon för vilken gång i ordningen, kom på sin mor med lätt öppen och löst hängande haka, slutna ögon, MEN med fortfarande aktiva händer och arbetande stickor!!? Hur människan får ihop det vet jag inte, eller rättare sagt det får hon inte. Numera följs en session sovstickning dagen efter med kommentaren "OJ nu har jag sovstickat igen", med efterföljande justering av XX antal sovstickade varv.

Själv är jag rätt bra på att inte sova, vilket är ett annat problem om än inte lika skoj att följa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar